luni, 23 februarie 2009

Santierul de pe DN1, prelungit cu cel putin un cincinal

CALVARUL SOFERILOR care doresc sa iasa spre nordul Bucurestiului va continua pentru inca cel putin un cincinal. Alte santiere, pentru metroul spre Otopeni, se vor deschide chiar cand se vor termina podurile si pasajele la care se lucreaza acum pe banii si nervii contribuabililor. Acestea au devenit necesare imediat dupa aparitia hipermagazinelor private amplasate adesea la limita legii de o parte si de alta a DN1, cea mai circulata artera din Romania. Aici, Primaria Capitalei s-a spalat pe maini si a dat in administrarea
Ministerului Transporturilor (Companiei
Nationale de Drumuri si Autostrazi) Soseaua Bucuresti-Ploiesti. Ministerul a dat lucrarile pe mana celor de la Lena Construcoes, cu toate ca alte autoritati romane s-au plans de serviciile
firmei portugheze.


In prezent, o banca japoneza - JBIC - a trimis la Bucuresti o misiune de specialisti SAPROF, care analizeaza fezabilitatea unei linii de metrou spre Aeroportul Otopeni, in vederea finantarii proiectului. Din cele doua variante (una care lega Gara Basarab de viitorul terminal de la Otopeni), a fost aleasa cea care pleaca din Piata Victoriei si trece prin viitoarele statii 1 Mai, Turda, Domenii, Parcul Copilului, Expozitiei, Piata Presei Libere, Gara Baneasa, Cartierul Baneasa, Aeroportul Baneasa, Institutul Baneasa, Meteo Baneasa, Privighetorilor, Padina, Soseaua de Centura, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord, pana la Aeroportul Henri Coanda (Otopeni). Pe lungimea de 15.793 metri, tronsonul de metrou va avea in total 19 statii si urmareste scaderea traficului
rutier si a numarului de accidente, imbunatatirea conditiilor de mediu, prin scaderea zgomotului si a poluarii, precum si promovarea turismului si a zonelor rezidentiale si dezvoltarea suburbiilor din nord.